لوازم برقی
نوشته شده توسط : saghar

معرفی برق خودرو

لوازم برقی ، یکی از مهم ترین سیستم ها در اتومبیل  است . زیرا ، برای حرکت کردن خودرو این سیستم برق است که موجب اشتغال سوخت در خودرو می شود . در نتیجه انرژی لازم برای حرکت چرخ ها تامین می شود .

قطعات برقی به کار رفته در سیستم خودرو می تواند ، بخش کامپیوتری خودرو را به اشتغال بیاندازد . از طرفی تمامی اتومبیل ها با کمک استارت و برق رسانی روشن می شوند . امروز بسیاری از امکانات ماشین های لوکس و ساده توسط سیستم برق ماشین کار می کنند .

معرفی کاربردی ترین قطعات برق ماشین

باتری : قطعه ای که کار ذخیره سازی برق خودرو را انجام می دهد ، باتری است . این قطعه یکی از لوازمی است که به عنوان یک منبع مهم از برق ماشین به حساب می آید .

کوئل : این قطعه در سیستم برق خودرو وظیفه دارد تا برای برق رسانی به شمع و جرقه زدن آن نیز ، برق لازم را در باتری تامین کند . کوئل در واقع یک قطع کن کوئل مکانیکی  و یک مخزن دارد .

دینام : یکی دیگر از لوازم تامین کننده برق خودرو ، دینام می باید . در واقع دینام هیوندای می تواند انرژی مکانیکی را به راحتی درون اتومبیل به انرژی الکتریکی تبدیل کند ، تا باتری پر از برق باشد .

شمع : این قطعه در پیشرانه خودرو باعث به وجود آمدن جرقه می شود ، تا احتراق بنزین اتفاق بیوفتد .

دلکو : این قطعه در سیستم برق ماشین کار توزیع برق میان شمع های ماشین را انجام می دهد . همچنین وظیفه دارد تا برق را بین شمع ها قطع و وصل کند .

وایر شمع : سیم های سیستم برق خودرو ، وایر های شمع هستند که ، به صورت عایق کاری مشاهده می شوند و می توانند برق رسانی شمع ها را انجام دهند .

مدارهای الکتریکی : این مدار ها مانند بلبرینگ و هرز گرد جزوه مهم ترین قطعات خودرو به حساب می آیند . این مدارها در دو گروه اصلی و فرعی کار شارژ مدار جرقه و روشنایی را انجام می دهند .

آفتامات : از آنجایی که برق دینام به صورت منظم عمل نمی کند ، لازم است تا آفتامات با سیستم دقیقی ولتاژ تولید شده از دینام را به شکل منظمی تبدیل کند .

کنترل کننده ها : سیستم برق خودرو در زمان اتصالی و بالا رفتن غیر استاندارد جریان عمودی نیز باید تنظیم شود . در این میان کنترل کننده ها می توانند ، این اتصالات برقی را در تمام قسمت های ماشین تنظیم و بررسی کنند .

سوکت ها : مهم ترین رابط میان مصرف کنندگان برق در خودرو ها و سیم ها معمولا سوکت ها هستند .

قیمت لوازم یدکی برقی

ما سعی کردیم در مرکز یدک روزانه قیمت لوازم برقی را از فروشگاه مختلف جمع‌آوری کنیم و از تامین کنندگان مختلف قیمت این قطعات را برای شما قرار دهیم.

پس اگر شما هم به این موارد نیاز دارید بهتر است با همکاران ما در ارتباط باشید . اگر نیاز به مشاوره جهت خرید لوازم یدکی برقی کیا و دیگر خودروها را دارید با ما تماس بگیرید .

خرید قطعات برقی خودرو

همیشه خرید لوازم برقی ماشین که جزئی از لوازم یدکی است برای مالکان خودرو دشوار بوده است . چرا که پیدا کردن فروشگاه معتبر برای خرید آن سخت است. مرکز یدک با تکیه بر بزرگترین تامین کنندگان قطعات خودرو در ایران توانسته تا بزرگترین بازار فروش و خرید لوازم یدکی باشد . که روزانه هزاران نفر برای تهیه این کالاها به ما مراجعه می‌کنند.





:: برچسب‌ها: معرفی برق خودرو , معرفی کاربردی ترین قطعات برق ماشین , قیمت لوازم یدکی برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: